
Zeci de trenuri au fost anulate peste noapte din cauza datoriilor acumulate de CFR Călători și sute de persoane s-au trezit că nu mai au cu se să plece din gări.
”Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, în calitate de manager al infrastructurii feroviare naţionale, informează publicul că, începând cu data de 21 octombrie 2025, ora 00:01, se suspendă temporar circulaţia unui număr de trenuri operate de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA, ca urmare a neachitării la termen a sumelor restante aferente achitării Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (T.U.I.), conform obligaţiilor contractuale. La această dată, sumele restante aferente achitării T.U.I.-ului se ridică la 100.203.237,65 lei ”, transmite compania.
Între timp Ministrul Transporturilor amenință cu demisii:
Le cer, directorilor CFR Călători și CFR Infrastructură (CFR S.A.), să ia toate măsurile pentru ca trenurile să poată circula în condiții normale.
În cazul în care nu vor găsi soluții prin dialog, mă văd obligat să solicit măsuri împotriva ambilor.
Situația creată este una cu impact social, iar eu, ca ministru, sunt obligat să iau decizii pentru cetățeni.
Trebuie să menționez că ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) a alocat deja pentru CFR Călători, pentru luna aceasta, 243 de milioane de lei. Această sumă este destinată inclusiv plății datoriilor de peste 70 de milioane de lei pe care CFR Călători le are acum față de CFR Infrastructură, administratorul infrastructurii feroviare.
Ca atare, Directorul General al CFR Călători, Traian Preoteasa, are, acum, posibilitatea să plătească această datorie și să stingă acest conflict care creează probleme, în primul rând călătorilor.
La rândul lui, Directorul General al CFR Infrastructură (CFR S.A.), Ion Simu, ar trebui să abordeze situația lucid astfel încât circulația trenurilor să nu fie întreruptă.
Chiar dacă managementul celor două Companii este selecționat în baza Ordonanței privind managementul corporativ (109/2011), directorii acestora trebuie să înțeleagă, în primul rând, rolul social al activităților pe care le prestează. Cred că cei doi nu au înțeles că principala lor obligație nu este să câștige bani în detrimentul serviciilor publice prestate.
Rolul lor este să ofere servicii publice de calitate și nu să se folosească de funcțiile pe care le dețin pentru răfuieli personale.
Ca ministru, nu voi tolera astfel de comportamente, iar cine nu înțelege că este în slujba cetățeanului va pleca acasă.
Angajații CFR Călători nu și-au mai primit bonurile de masă de patru luni. Iată ce a transmis compania:
„Ca urmare a comunicatului emis anterior privind suspendarea temporară a circulației unor trenuri operate de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA revine cu precizări referitoare la impactul economic pe care neîncasarea sumelor aferente Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (T.U.I.) îl are asupra activității companiei.
Neîncasarea la termen a obligațiilor financiare din partea CFR Călători a condus la acumularea unor creanțe restante în valoare de 100.203.237,65 lei, ceea ce a afectat în mod direct fluxul de lichidități necesar derulării activităților curente ale companiei.
În acest context, CFR SA se confruntă cu o situație financiară dificilă, care a generat următoarele consecințe:
• imposibilitatea achitării integrale a chenzinei, aceasta fiind plătită doar în proporție de aproximativ 50%;
• neplata drepturilor salariale prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă, respectiv tichetele de masă și orele suplimentare, pentru o perioadă de peste 4 luni;
• întârzieri semnificative la plata furnizorilor de materiale, lucrări, servicii și energie;
• dificultăți în achitarea taxelor și impozitelor datorate bugetului de stat.
Trenurile ce au fost anulate:
A. Trenuri Regio suspendate începând cu 21.10.2025, ora 00:01
• R 5431, R 5432: Bacău – Suceava Nord şi retur;
• R 5539, R 5540: Paşcani – Suceava Nord şi retur;
• R 5568, R 5570: Botoşani – Suceava Nord şi retur;
• R 7035, R 7038 (din 25.10.2025): Bucureşti Nord – Urziceni şi retur;
• R 8003: Bucureşti Obor – Feteşti;
• R 8005: Bucureşti Obor – Constanţa;
• R 5106, R 5107: Mărăşeşti – Buzău şi retur;
• R 5071, R 5072: Brazi – Buzău şi retur;
• R 3030: Braşov – Bucureşti Nord;
• R 3029: Bucureşti Nord Gr. B – Braşov;
• R 3115, R 3116, R 3117, R 3118: Timişoara Nord – Oradea şi retur;
• R 3126, R 3129: Gurahonţ – Arad şi retur;
• R 3127, R 3128: Arad – Brad şi retur;
• R 4105, R 4106: Bistriţa Nord – Cluj Napoca şi retur;
• R 5002, R 5003, R 5016, R 5017: Buzău – Bucureşti Nord şi retur;
• R 4331, R 4338: Oradea – Halmeu şi retur;
• R 4332: Satu Mare – Oradea;
• R 4401, R 4402, R 4405, R 4406: Satu Mare – Halmeu şi retur;
• R 4502: Siculeni – Braşov;
• R 4533, R 4536: Târgu Mureş – Războieni şi retur;
• R 2441, R 2443: Târgu Mureş – Sibiu şi retur;
• R 2445, R 2447: Teiuş – Târgu Mureş şi retur;
• R 2560, R 2561: Mediaş – Sibiu şi retur;
• R 2563: Sibiu – Sighişoara;
• R 2564: Beia Hm – Sibiu;
• R 2567, R 2568: Sibiu – Sighişoara şi retur.
B. Trenuri InterRegio (IR) suspendate începând cu 07.11.2025, până la noi dispoziţii
• IR 1634 şi IR 1633: Braşov – Bucureşti Nord şi retur;
• IR 1661 şi IR 1662: Bucureşti Nord – Iaşi şi retur;
• IR 1571 şi IR 1574: Bucureşti Nord – Galaţi şi retur;
• IR 1599 şi IR 1590: Bucureşti Nord – Drobeta Turnu Severin şi retur;
• IR 1531: Timişoara Nord – Baia Mare;
• IR 1530: Baia Mare – Timişoara Nord (anulat din 08.11.2025);
• IR 1532: Satu Mare – Timişoara Nord;
• IR 1533: Timişoara Nord – Satu Mare (anulat din 10.11.2025);
• IR 1537 şi IR 1539: Timişoara Nord – Oradea şi retur;
• IR 1743 şi IR 1744: Arad – Oradea şi retur;
• IR 1745 şi IR 1746: Târgu Mureş – Cluj Napoca şi retur.